«می‌خواهم زندگی متواضعانه و بی‌تکلفی داشته باشم.» ماساهیرو ساکورایی در ابتدا تمایلی به تأیید مانگا درباره زندگی‌اش نداشت.

 


با توجه به سال‌ها فعالیت او در HAL Laboratory و Sora Ltd. به عنوان خالق محتوای یوتیوب و یکی از تأثیرگذارترین توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی در جهان، جای تعجب است که چقدر کم از زندگی ماساهیرو ساکورای به طور رسمی روایت شده است. با انتشار مانگای زندگینامه‌ای ماساهیرو ساکورای - سرگرم‌کننده‌تر کردن جهان از طریق بازی‌ها (ترجمه غیررسمی)، خالق Smash و Kirby امیدوار است که نه تنها دستاوردهایش به طور عمومی بازگو شود، بلکه این کتاب به عنوان کاتالیزوری باشد که ممکن است الهام‌بخش نسل‌های آینده سازندگان بازی باشد.


ساکورای در مصاحبه اخیر خود با Game*Spark فاش کرد که در ابتدا پیشنهاد نوشتن مانگایی درباره زندگی‌اش را رد کرده است. او نه تنها در آن زمان بسیار مشغول بود (این حدود یک سال و نیم پیش بود)، بلکه به نظر می‌رسد که این ایده را با اصل خود مبنی بر اجتناب از توجه بیش از حد عمومی در تضاد یافته است. او خود را فردی توصیف می‌کند که ترجیح می‌دهد از تبلیغ خود اجتناب کند، تا جایی که اغلب درخواست‌های مصاحبه‌ای را که حول محور او هستند، به جای بازی‌هایی که روی آنها کار می‌کند، رد می‌کند.


«راستش را بخواهید، من هنوز ترجیح می‌دهم یک زندگی ساده و بی‌تکلف داشته باشم. شاید با خودتان فکر کنید «واقعاً؟» اما منظورم همین است. من تمام تلاشم را می‌کنم تا کار و ایده‌هایم را تبلیغ کنم، اما از آن دسته افرادی هستم که ترجیح می‌دهند از تبلیغ یا مطرح کردن خودم اجتناب کنند. همچنین ترجیح می‌دهم بازیچه‌ی دست دلال‌ها نشوم.» ساکورایی به جای اینکه درگیر شخصیت‌های پشت بازی‌ها باشد، معتقد است «بهتر است مردم فقط بازی‌ها را انجام دهند، صرف نظر از اینکه چه کسی آنها را ساخته است.»


چیزی که ساکورایی را به تغییر نظر واداشت، اشتیاق رینتارو اوسومی، سردبیر مانگا، بود. اوسومی ساکورایی را متقاعد کرد که مانگای زندگینامه‌ای را امتحان کند. خیلی زود، طرح کلی تمام شد، استوری‌بوردها بین این دو رد و بدل شد و پروژه تکمیل شد.


در حالی که ساکورای کمی از تبدیل شدن حرفه‌اش به یک مانگای آموزشی خجالت می‌کشد، امیدوار است که خوانندگان بتوانند کمی بیشتر در مورد جنبه توسعه‌دهنده در ساخت بازی‌ها، چه خودشان توسعه‌دهنده باشند و چه نباشند، بیاموزند. اوسومی رینتارو با بیان اینکه این مانگا با هدف «تشویق تعداد بیشتری از افراد برای هدف قرار دادن حرفه در صنعت بازی» نوشته شده است، به اظهارات ساکورای افزود: «اگرچه این کتاب دارای برخی اغراق‌های معمول در مانگای ژاپنی است، اما وظیفه او این بود که اطمینان حاصل کند داستان اساساً بر اساس دانش او و همچنین حقایقی است که او از طریق ستون‌ها و مصاحبه‌های متعدد خود منتشر کرده است.» با وجود این، او از سطح جزئیاتی که مانگا در نهایت به تصویر کشیده است، شگفت‌زده شد. یکی از این نمونه‌ها، طرح جلد کتاب است که طرح‌بندی مشابهی با دفتر کار خانگی واقعی او دارد - کنترلرهای پراکنده و گربه.


اگرچه ساکورای در ابتدا تمایلی به نوشتن مانگایی درباره خودش نداشت، اما به نظر می‌رسد که پس از شروع کار، همانطور که اوسومی فاش کرد، در مورد این پروژه بسیار دقیق بوده است. ساکورایی تمام جنبه‌های مانگا را بررسی کرد، از محتوا و ستون‌های اضافی گرفته تا طرح روی جلد و حتی جلد کتاب که دور کتاب فیزیکی پیچیده شده است. ساکورایی همچنین ایده‌های خودش را ارائه داد، که شامل مفاهیمی برای طراحی و همچنین سبک کلی نگارش بود. به گفته ویراستار مانگا، ساکورایی به طور مداوم در همان روزی که مطالب نقد را برایش ارسال می‌کردند، بازخورد ارائه می‌داد. این نشان می‌دهد که ساکورایی چقدر می‌تواند متعهد باشد وقتی که خود را به یک پروژه متعهد می‌کند، چه یک بازی باشد و چه یک مانگا درباره خودش.

منبع

Comments

Popular posts from this blog

معرفی سایت خبری نیو نیوز 1

معرفی سایت خبری خبر نسیم

معرفی سایت خبری نیوز آبی